درباره ما


سفر از راه رسید سفره دل از جای پرید ره به باران زده این دل عشق به طوفان زده این دل

پیوند روزانه

خبرنگار فراری
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

جستجو

"لطفا از کلمات کلیدی برای جستجو استفاده کنید !!!



طراح قالب


Www.LoxBlog.Com

Main

My profile

Log out


راز ساز

کاغذ باکتری کش ، نسل بعدی بسته بندی مواد غذایی
موضوع: <-PostCategory->

 دانشمندان به تازگی موفق به ساخت یک "کاغذ کشنده" شده اند . این کاغذ که برای بسته بندی های جدید مواد غذایی قرار است استفاده شود، با هدف محافظت مواد غذایی در برابر باکتری هایی که سبب فاسد شدن مواد غذایی می شوند طراحی و ساخته شده اند. این کاغذ شامل نانوذرات نقره است که از مواد آنتی باکتری موثر می باشد. این مقاله در مجلهACS, Langmuir چاپ شده است.
آقای Aharon Gedanken و همکارانش اظهار داشتند که در حال حاضر نقره دارای استفاده های بسیاری به عنوان عامل ضد باکتری به عنوان مثال در پمادهای دارویی ، تمیزکننده های سطوح حمام و آشپزخانه و حتی جوراب های ضد بو می باشند. اخیراً دانشمندان استفاده از نانوذرات نقره ( با ضخامت تقریباً تار موی انسان) به عنوان عوامل ضد میکروب در روکش پلاستیک ها، پارچه ها و فلزات را آغاز کرده اند. این انتظار می رود که نانوذرات که دارای اثرات ماندگاری و پایداری بیشتری نسبت به ذرات بزرگتر نقره می باشند ، توانایی غلبه بر مشکل مقاوم شدن باکتری ها در برابر آنتی باکتری ها را حل کنند. کاغذ شامل نانوذرات نقره ، می تواند به عنوان یک جایگزین مناسب برای روش های متداول محافظت غذا همچون پرتوافشانی، حرارت دادن و نگهداری در دماهای پایین باشد. با این حال، تا کنون تولید "کاغذ کشنده" برای استفاده های تجاری مشکل می باشد. 
این دانشمندان ، نانوذرات نقره را به صورت موثر و با پایداری زیاد بر روی سطح یک کاغذ با استفاده از امواج فراصوت(ULTRASOUND) و یا امواج صوتی با فرکانس بالا، نشاندند. این کاغذ فعالیت آنتی باکتریایی بسیار بالایی در برابر باکتری های E.Coli و S.aureus که دو عامل اساسی فاسد شدن غذا می باشند از خود نشان داد و تمام باکتری ها را تنها در مدت زمان سه دقیقه از بین برد که نشان دهنده کاربرد بالقوه آن در بسته بندی مواد غذایی و افزایش مدت زمان نگهداری آنها می باشد.

نوشته شده توسط :یاسر | لينک ثابت |30 / 7 / 1390برچسب:,|

ارتباط کامپیوتر و تکنولوژی نانو
موضوع: <-PostCategory->

 یک گروه بین ‌المللی از دانشمندان یک قدم به ساخت اجزاء نوری برای کامپیوترهای فوق سریع و سرویس‌ های اینترنت پرسرعت نزدیک‌ تر شده است.

انتقال اطلاعات با استفاده از پرتوهای نور به جای جریان ‌های الکتریکی برای ایجاد انقلابی در سرعت‌ های پردازش داده ‌ها توان بالقوه ‌ای دارد.

سرعت پردازش و انتقال اطلاعات، در صورت استفاده از پرتوهای نور بجای سیگنال ‌های الکتریکی به شدت افزایش خواهد یافت. اما تاکنون این کار انجام نشده است، زیرا چالشی که در این زمینه وجود دارد، این است پرتوهای نور در حین انتقال در سرتاسر یک ماده با همدیگر برهم ‌کنش ندارند.

این داشمندان با طراحی یک ماده مصنوعی جدید، این مشکل را حل کرده‌ اند. آنها نشان داده ‌اند که نانومیله ‌های طلای پلاسمونیکِ قرار گرفته در کنار همدیگر، موقعی که بوسیله یک پالس نوری کم انرژی مورد تابش قرار گیرند، یک تغییر گذار فوق سریع تولید می ‌کنند. این رفتار سویچینگ فوق سریع بواسطه جفت‌ شدگی قوی بین پلاسمون‌ های نانومیله می ‌باشد. پلاسمون‌ ها، پاسخ ‌های الکترون - آزاد جمعی فلزات هستند که در نتیجه برخورد نور رانده می ‌شوند.

در حقیقت این ماده مصنوعی این امکان را فراهم می ‌کند که پرتوهای نور به طور مؤثری برهم ‌کنش داشته باشند و شدت را تغییر دهند و بنابراین اجازه می ‌دهد که پرتوی‌ های نور اطلاعات را با سرعت‌ های بسیار بالا مرتب کنند.

آناتولی زایاتس، یکی از این محققان، توضیح می ‌دهد: اگر ما قادر شویم که جریانی از نور را با همان روشی کنترل کنیم که جریانی از الکترون‌ ها را در تراشه‌ های کامپیوتری کنترل می‌ کنیم، می ‌توانیم نسل جدیدی از ماشین ‌های پردازش گر داده بسازیم که قابلیت این را دارند که مقادیر بسیار زیادی از اطلاعات را با سرعتی بسیار بیشتر از سرعت کامپیوترهای مدرن پردازش کنند..

او اضافه می‌ کند: ماده جدیدی که ما ساخته‌ ایم (اغلب متاماده نامیده می ‌شود)، را می ‌توان در تراشه ‌های موجود جهت بهبود عملکردشان یک پارچه کرد، یا برای ساخت تراشه ‌های تمام نوری استفاده کرد و بنابراین انقلابی در سرعت پردازش داده ایجاد کرد. در حالی که هنوز چالش ‌های زیادی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد، پیش ‌بینی می ‌کنیم که در آینده این فناوری پر سرعت را بتوان برای مثال در کامپیوترهای شخصی، تلفن‌ های همراه، خودروها و هواپیماها بکار برد.

این محققان جزئیات نتایج خود را در مجله‌ Nature Nanotechnology منتشر کرده‌اند. 

 

نوشته شده توسط :یاسر | لينک ثابت |30 / 7 / 1390برچسب:,|

حشرات باهوش تر از رایانه هستند
موضوع: <-PostCategory->


مطالعات گسترده اي که بر روي حشرات صورت گرفته نشان مي دهد برخي از حشرات با کمک مغزکوچکي که از اندازه يک نوک سوزن تجاوز نمي کند قادر به انجام فعاليتهايي هستند که پيشرفته ترين رايانه ها قادر به انجام آن نيستند




باتوجه به تلاشهاي بيشماري که به منظور برقراري ارتباط ميان مغز جانداران وعمق هوشمندي آنها انجام گرفته است، دانشمندان اکنون معتقدند پيچيدگي موجود در ميان اتصالات مغزي عامل عملکرد پيچيده مغز در موجودات است. مطالعه برروي اين اتصالات که در مغزهاي کوچک عملي تر از مغزهاي بزرگاست مي تواندامکان درک دقيقترياز عملکرد مغزهاي بزرگتر از قبيل مغز انسان را بدهد.

به گفته دانشمندان سئوال در اينجااست که زماني که يک حشره با مغزي به اندازه سرسوزن قادر به انجام فعاليت هاي ذهني از قبيل شمارش، انتخاب،تشخيص چهره، وطبقه بندي اشکال است، مغزي به بزرگي مغز انسان از چه توانايي‌هايي برخوردار است. در واقع دانشمندان معتقدند مغز بزرگتر هميشهنشانه اي ازهوش بيشترنيست.

مطالعات جديد توانسته است شواهدي را مبني برنامرتبط بودن ابعاد مغز و ميزان هوشمندي موجود ارائه کند. براي مثال در ميان انسانها، افرادي که از سر يا جمجمه بزرگتري برخوردارند لزوما سطح هوشي بالايي ندارند. والها با مغزي 9 کيلوگرمي که از بيش از 200 ميليارد نرون ساخته شده است نيزنسبت به انسانها که مغزي يک کيلويي متشکل از 85 ميليارد نرون دارند بسيار کم هوشتر هستند.

درحقيقت مغزهاي بزرگتر به جاي اينکه در بالابردن هوش سهيم باشند مي توانند از بدنهاي بزرگتر که از ماهيچه‌هاي بيشتري براي کنترل شدن برخوردارندمحافظت کنند، مانندرايانه ها که ابعاد بزرگتر تنها گنجايش آنها را افزايش مي دهند و نه لزوما سرعت و کاربردشان را.

در مورد حشرات کوچکتر نيزدانشمندان دانشگاه وست ويرجينيا سرانجام با مطالعات گسترده توانستند ذهنيت سنتي را که حشراتي مانند مورچه ها،زنبوها و سوسکها را ماشين هاي زنده اي مي دانست که تنها در برابر حوادث به شيوه اي قابل پيش بيني پاسخ مي دهند،تغيير دهند. اکنون ثابت شده است حشرات متناسب با شرايط محيطي قادر به تغيير دادن نوع رفتار خود هستند.

زنبورها از مغزهاي بسيار کوچک با کمتراز چند ميليون نرون برخوردارند و قادرند بااستفاده از آن اشکال مختلف را در دسته هاي اشکال متقارن يانامتقارن دسته بندي کنند، اجسام را بر اساس شباهت يا متفاوت بودن آنها انتخاب کنند و يامي توانند پس از طي مسافتيمعين پرواز کردن را متوقف کنند.

رفتارهاي متنوع و شيوه هاي متعدد ارتباط در ميان مورچه ها و زنبورها نشان از هوشمندبودن فوق‌العاده آنها دارد. براي مثال زنبورها مي توانند نيش بزنند،عمليات اکتشافي براي يافتن غذا انجام دهند، از کندو محافظت کنند و بابال زدن به تهويه هوا و خنک ساختن داخل کندو استفاده کنند.

با توجه به اين مطالعات دانشمندانبه اين باور رسيده اند که چند صد نرون براي انجام فعاليتي مانند شمارش کافي است و چند هزار نرون براي ايجاد هوشياري کفايت خواهد کرد.

بر اساس گزارش ام اس ان بي سي ، با استفاده از چنين اطلاعاتي مهندسان نرم افزاري قادر خواهند بود برنامه هايي را به منظور شناسايي دقيق چهره و حالات روحي از زواياي متفاوت طراحي کنند ، پديده اي که زنبورها قادر به انجام آن هستند اما رايانه ها هنوز قدرت انجام آن را به دست نياورده اند

نوشته شده توسط :یاسر | لينک ثابت |26 / 7 / 1390برچسب:,|

اولین هواپیمای چاپی جهان پرواز کرد
موضوع: <-PostCategory->

مهندسان در دانشگاه ساوث هامپتون پس از طراحی و چاپ هواپیمایی بدون سرنشین موفق شدند اولین هواپیمای چاپی جهان را در آسمان به پرواز درآورند.
 

 

 

 یکی از بزرگترین ویژگی های چاپگرهای سه بعدی برای پرفروش بودن آنها این است که کاربر می تواند طرح مورد نظر خود را با استفاده از نرم افزار ایجاد کرده و سپس نسخه واقعی آن را بدون نیاز به هیچ ابزار کارخانه ای و صنعتی و تنها با کمک یک چاپگر ایجاد کند.مهندسان دانشگاه ساوث هامپتون به منظور نمایش توانایی های این فناوری در صنعت هوانوردی، هواپیمایی را طراحی و چاپ کرده اند. این مهندسان با استفاده از نسخه چاپی این هواپیما توانستند اولین هواپیمای چاپ شده جهان را در آسمان به پرواز درآورند.ساختار مهندسی این هواپیمای بدون سرنشین توسط دستگاه لیزری به نام EOS EOSINTP730 خلق شده که می تواند از طریق تکنیک لایه لایه سازی مداوم قطعاتی فلزی یا پلاستیکی را ایجاد کند.این هواپیما SULSA نام دارد و پس از چاپ شدن می توان در عرض یک دقیقه و بدون نیاز به ابزار قطعات آن را سر هم وصل کرد. هواپیمای الکتریکی که در نهایت به دست می آید بالهایی به طول 2.5 متر دارد، مجهز به سیستم خلبان خودکار بوده و با سرعتی برابر 161 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند، بدون اینکه صدایی از خود ایجاد کند.بر اساس گزارش گیزمگ، محققان می گویند از زمان طراحی اولیه تا تولید نهایی نمونه آزمایشی یک هواپیمای بدون سرنشین چندین ماه زمان صرف می شود در حالیکه با استفاده از تکنیک لایه لایه سازی لیزری این روند تنها چند روز زمان برده و به دلیل عدم نیاز به ابزاری خاص، ساخت آن نیز بسیار کم هزینه خواهد بود.

نوشته شده توسط :یاسر | لينک ثابت |26 / 7 / 1390برچسب:,|



موضوعات

لینک دوستان

غمیــــن
news
شبگرد تنهــــا
دانلود آسان با لینک مستقیم
silkroad
عمق تنهایی.سکوت بیکسی
I LOVE U
رمان و شعر
تقدیم به عشقم نگار خانوم
خبرنگار فراری
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان راز ساز و آدرس razesaz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی


آرشیو دفتر

خرداد 1391
فروردين 1391
مهر 1390


نویسنده وبلاگ :

یاسر

آمار سایت
كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS

کد های جاوا

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 18389
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


gagner de l'argent

Copyright by © www.LoxBlog.Com & Sharghi.net & NazTarin.Com